Ridingshadow

Direktlänk till inlägg 1 mars 2014

Hej och välkommen!

Av Lina och Emma - 1 mars 2014 16:01

Hej och välkommen till vår nya blogg! Vi har båda försökt oss på det här med bloggande förut men inte fastnat för det. Men nu gör vi ett nytt försök och hoppas ni kommer gilla det.


Vi är två tjejer som rider och lajvar, vilket innebär att vi tillbringar mycket tid i stallet och med att jobba på våra karaktärer till lajv. Vi är 14 och 16 år just nu och har båda hållt på med hästar så länge vi minns. Vi heter Emma och Lina, Emma har lajvat lite längre än mig trots att jag är äldre. Men när jag fick upp ögonen för lajv så var jag fast! DEt är så underbart och kul så det bara måste testas! Vi kommer blogga om vad vi gör på dagarna, våra åsikter om olika saker, ridning, lajv och mängder av annat skoj! Men eftersom vi kan ha starka åsikter ber vi er att vara uppriktiga mot oss om något inlägg är för stötande då vi inte vill att bloggen ska leda till konflikter. Ni får också gärna komentera era åsikter eller fråga om vår åsikt inom något, det gör oss bara glada och ger oss ett större perspektiv. Så hoppas ni gillar bloggen och ett extra plus om ni gillar hästar och lajv! 

Vi hörs!   

 
 
Ingen bild

Admin-Emma

1 mars 2014 16:20

Detta är då alltså en testkommentar för att se om det funkar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina och Emma - 11 mars 2014 16:00

Ber om ursäkt för den bedrövliga uppdateringen, men i fredags hade vi gäster och i lördags hade jag inte tid innan jag skulle iväg, och när mellot var slut orkade jag inte skriva. Så får skriva allt nu istället.. Iförrgår och igår var jag tvugnen att...

Av Lina och Emma - 6 mars 2014 22:15


Hej igen :) Idag var det sista lektionen med ridutvecklingen, så numera rider jag bara tisdag och varannan fredag. Iallafall, fick Rozetta idag igen, vilket jag tyckte var jätteroligt då det gick så bra i tisdags. Hade luva på henne idag med, o...

Av Lina och Emma - 6 mars 2014 17:14

Har varit på teater idag med skolan, Den goda människan i Sezuan heter den. Enligt lärarna skulle den vara bra, håller dock inte helt med om det.. Men vissa tyckte säkert den var jättebra :) Efter teatern drog jag och två kompisar till Gripheim, vi...

Av Lina och Emma - 5 mars 2014 20:58

Idag har jag lärt mig lite mer origami, jag har lärt mig vika ninja-kaststjärnor och rosetter. Jag har oxå gjort lite kort o gjejer med origami-prylar på för min lillasyster fyller år på lördag, så hon ska få korten. Så jag hoppas ni kommenterar gr...

Av Lina och Emma - 4 mars 2014 22:15

Fick rida Rozetta idag, min favoponny tillsammans med Plexus just nu :) Hon är jättesöt.På ridskolans hemsida står det att hon är tinkerkorsning, vilket säkerligen stämmer då hon är av den grövre typen. Hon är en trefärgad(!) skäck, fuxskäck på kropp...

Presentation

Hej och välkommen till bloggen! Vi är två tjejer som rider och lajvar, vi kommer skriva om vår vardag och speciella händelser. Hoppas ni kommer gilla bloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards